Voeding die tegen je zegt: het is genoeg

Voeding die tegen je zegt: het is genoeg
vr, 20/04/2018 - 17:32
Door: jvklinken
0 reacties

Voeding die tegen je zegt dat je genoeg gegeten hebt. Het lijkt te mooi om waar te zijn. Toch bestaat die voeding en wetenschappers hebben zelfs enkele tientallen voedingsmiddelen in kaart gebracht.

Deze voeding, zoals kip, makreel en pinda kun je het beste maar aan je dieet toevoegen, zeker als je de strijd tegen de overtollige kilo's wilt aangaan. Je zult dan minder snel geneigd zijn om tussendoor te snacken, stelt Medisch Dossier. Andere voedingsmiddelen vullen onze maag net zo goed, maar de hersenen krijgen dan niet dit signaal door. Dan zullen we ons sneller weer hongerig voelen, aldus onderzoekers van de Universiteit van Warwick.

Hoofdonderzoeker Nicholas Dale ontdekte de zogeheten tanycyten en de rol die ze spelen in onze spijsvertering. De tanycyten, die zich in het centrale deel van de hersenen bevinden, nemen signalen waar van de aminozuren die vrijkomen wanneer we eten. Dale verwacht dat hiermee grote vooruitgang is geboekt in het ontwikkelen van nieuwe manieren om mensen te helpen hun gewicht onder controle te houden. In plaats van minder te eten, hoeven we alleen maar meer voedsel te eten dat rijk is aan de aminozuren die signalen doorgeven aan de tanycyten.
Ziehier 21 voedingsmiddelen die een verzadigd gevoel geven.

  1. Ansjovis
  2. Abrikozen
  3. Linzen
  4. Varkensschouder
  5. Dadels
  6. Pruimen
  7. Tonijn
  8. Aubergines
  9. Kip
  10. Krab
  11. Makreel
  12. Pinda’s
  13. Pistaches
  14. Vijgen
  15. Sesamzaak
  16. Zoete aardappelen
  17. Tahini
  18. Parmezaan
  19. Walnoten
  20. Amandelen
  21. Avocado’s

Beeld: quara.com