• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de voettekst
  • 0 items
MMV

MMV

Natuurlijk tegen kanker

Recepten Voedingsmiddelenlijst
Uitzicht 7, Vitamine C en kanker 1
Uitzicht 6 2025 Lyme en eiwitkwaliteit 2
  • Kanker
    • Is kanker erfelijk?
    • Genetica en epigenetica
    • Wat kan ik zelf doen?
    • Preventie
    • Steun en begeleiding
    • Kankersoorten
  • Voeding
    • Moermandieet
    • MMV-Voedingsrichtlijnen
    • Wetenschappelijke onderbouwing
    • Recepten
    • Suiker
    • Kruiden
    • Fermenteren
    • Kiemgroenten
    • Voedselbereiding
    • Uit eten met Moerman
  • Gezond leven
    • Inspanning
    • Ontspanning
    • Psyche
    • Verbinding
  • (Zelf)onderzoek
  • Nieuws
    • Agenda
    • Laatste nieuws
    • Columnisten
    • Ervaringen
    • Nieuwsbrief
    • Uitzicht
  • Over
    • Wie zijn wij
    • Organisatie
    • Activiteiten
    • Vrijwilligers
    • Vacatures
    • ANBI
    • Amnestie
    • Steun ons
    • Contact
  • Webshop
    • Uitzicht
    • Boeken
    • Bijeenkomsten
    • Overig
U bent hier: Home / Nieuws / Land- en tuinbouw / Nieuwe campagne: steun lokale voedselproducenten

Nieuwe campagne: steun lokale voedselproducenten

Nieuwe campagne: steun lokale voedselproducenten 3
17 april 2020

In een landelijke campagne geven bekende voorvechters met een internetplatform een nieuwe impuls aan de ontwikkeling van lokale voedselketens. ‘Laten we deze crisis gebruiken om meer robuuste ketens op te zetten’, zegt initiatiefnemer Drees Peter van den Bosch.

Van den Bosch is voormalig compagnon van Willem Treep, waarmee hij zich onder de naam Willem&Drees sinds 2008 op verschillende manieren inzette om lokale duurzame voedselproducenten aan consumenten uit de buurt te koppelen. Aanvankelijk via supermarkten, later via maaltijdboxen. Aan de merknaam Willem&Drees kwam onlangs een eind door de fusie met de eveneens biologische maaltijdboxleverancier Ekomenu.

Platform

Van den Bosch is tevens voorzitter van de stichting Taskforce Korte Keten, initiatiefnemer van ‘support your locals’, de jongste campagne om vraag en aanbod te lokaliseren. ‘De crisis maakt onze wereld een stuk kleiner’, zegt hij op Foodlog.

‘Het belang van korte overzichtelijke voedselketens waar we zelf invloed op hebben is zowel voor producent als consument belangrijker dan ooit.’ Kern van de campagne is een website dat als platform ‘lokaal voedsel heel zichtbaar en vindbaar voor de consument’ maakt.

Meld aan

Even rondneuzen op de website leert dat het snel groeiende aanbod lang niet allemaal biologisch of zelfs maar gezond te noemen is. Van worst tot bier en gedestilleerd; als het maar lokaal is. U kunt daar zelf verandering in brengen door uw favoriete biologische boerderijwinkel of lokale voedseldoos aan te melden.

De campagne is medegefinancierd door het ministerie van landbouw LNV, de provincies, Rabobank Nederland en stichting Doen.

Beeld: Screenshot Supportyourlocals

MMV maakt wekelijks een selectie uit het nieuws over voeding en leefstijl in relatie tot kanker en andere medische condities.

Inschrijven nieuwsbrief

biologisch dieet

Nieuws

Alle nieuwsberichten
Het wonder van inspiratie 4

Het wonder van inspiratie

Lezing Peter Haima: ‘Ik mag hier zijn op dit moment. Ik mag leven’ 5

Lezing Peter Haima: ‘Ik mag hier zijn op dit moment. Ik mag leven’

Jonge mannen testten minimaal bewerkt versus ultrabewerkt voedsel 6

Jonge mannen testten minimaal bewerkt versus ultrabewerkt voedsel

Advertenties

Lamberts Health Benefits 7
Vitortho
Tradeline 8

Footer

logo

Centraal Bureau MMV

(0347) 34 69 55

(ma-do 09:00-13.00 uur)

Name(Vereist)
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

privacy policy | disclaimer

www.mmv.nl © 2025 | Website realisatie & advies: WebFundament